Saturday, April 16, 2016

LGBT

Seringkali kita mendengar tentang lesbian, gay, bisexual, dan transgender (LGBT) dengan jumlah peratusan dilihat semakin meningkat. Fenomena keruntuhan akhlak ini berlaku dalam masyarakat sama ada dalam Negara mahupun luar Negara tanpa mengira lapisan masyarakat. Perkara ini telah memberi ruang yang luas untuk bertapak kepada golongan mereka dimana telah diuar-uarkan bahawa penukaran gender diluluskan kepada lelaki atau perempuan. Banyak pihak yang menentang tentang isu ini, namun apabila diluluskan ia akan memberi hak dan kebebasan kepada mereka untuk penukaran gender. Kegiatan LGBT sangat terkenal di Negara Barat namun di Malaysia juga tidak kurangnya berlaku khususnya kepada golongan muda yang tidak mempunyai pegangan agama dan pendidikan yang secukupnya.

Agama adalah panduan hidup bagi penganutnya dan dalam agama mempunyai tatacara hidup yang sempurna dan baik. Yang pasti sama ada Islam, Hindu, Buddha, Sikh dan agama-agam lain turut menolak LGBT ini. Mengapa? Kerana aktiviti LGBT ini amatlah dilarang dalam semua agama. Seperti yang telah diceritakan kisah kaum sadum yang dibinasakan oleh ALLAH akibat perbuatan jijik mereka, sudah cukup membuktikan bahawa Islam menentang dan melarang umatnya terlibat dengan LGBT.


Sebagai kesimpulannya, Islam menggalakkan, kebaikan dan mencegah kemungkaran. Sama-samalah kita memelihara diri, keluarga dan masyarakat daripada terjerumus ke dalam lembah kemaksiatan. Tindakan kita pada hari ini akan menentukan masa depan kita pada hari esok. Yakinilah bahawa setiap cabaran dan usaha ada penyelesaiannya.

No comments:

Post a Comment