Wednesday, December 25, 2013

INSAN CEMERLANG YANG HAKIKI

بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

Hari demi hari kita ditampilkan melalui media massa dengan golongan remaja/pelajar yang hilang keyakinan diri,tidak bermotivasi dan hilang nilai agama dan budaya bangsa.Kes pembunuhan,kes ragut,kes zina,kes samun,kes dadah,kes buli dan.......






Dalam persekitaran juga kita tidak dapat sekadar menutup mata melihatkan aksi mereka yang menjejaskan nama baik agama,bangsa dan negara.Yang nyata inilah pewaris negara.

Menurut bijak pandai...jika kita ingin melihat negara kita pada masa akan datang maka lihatlah pemudanya pada masa sekarang.Bayangkan bagaimana nasib negara kita pada masa akan datang jika pewaris kita dibiarkan terus lesu dan gagal terus menghadapi cabaran hidup.

Peranan semua pihak,pemerintah,institusi keluarga,golongan pendidik amat penting bagi menggembeling tenaga ke arah modal insan yang cemerlang bukan hanya dalam aspek akademik(IQ) tetapi juga dalam aspek spiritual(SQ)......jangan lupa pentingnya peranan ilmu agama sebagai tonggak kecemerlangan yang hakiki kepada insan muslim.


pupuklah nilai agama sepanjang hayat agar kita terus mendapat taufik daripada NYA

No comments:

Post a Comment